این روزها خرید و فروشها در بازار کمرونق تر از گذشته شده و گرانی خودرو شرایطی را فراهم کرده که به گفته نمایشگاهداران، افزایش قیمتها منجر به تشدید رکود شده است. دو سالی هست که بازار خودرو رکودی عمیق و البته کمسابقه را تجربه میکند و بازار طعم گرانیها را بدون اینکه رغبتی برای خرید داشته باشد، به ذائقه مصرفکنندگان میخوراند. در حالیکه هیچ زمانی سابقه استقرار چنین رکودی در بازار به چشم نمیخورده است.
در عین حال، چند وقتی است که خودروسازان تلاش دارند با طرحهایی که برای فروشهای ویژه و اعتباری خود ارایه میدهند، بازار را به تحرک وادارند؛ اما مردم نیز به این فروشهای ویژه بیاعتنا شدهاند و دیگر صفی برای خرید در نمایندگیها و یا جنب و جوشی برای خرید خودرو در همان ساعات ابتدایی طرحهای فروش وجود ندارد.
جالب این جاست که خودروسازان نیز، هر خودرویی را وارد طرح فروشهای اعتباری نمیکنند و شرایط را به صورت یکطرفه و بدون توجه به خواست مشتری اعلام میکنند؛ به نحوی که خودروهای پرتقاضای بازار، هیچگاه در این طرحهای فروش قرار نمیگیرد و همچنان، حاشیه بازار در مورد آنها وجود دارد؛ گویا خودروسازان سود خود را از بازار حاشیهای برخی خودروها میبرند و نیازی به فروشهای ویژه برای این مدلها ندارند.
منبع: مهر
انتهای پیام/